tisdag 11 oktober 2011

I India land bak Himalayas rand, där händer det konstiga saker ibland

Av två anledningar har jag tänkt på den där gamla Lennart Hellsing-dängan idag.

1. Rebecka skrev på facebook att hon förvandlades till en öl (hon sydde sig en utklädnad i form av en ölflaska). Då tänkte jag att hon skulle dricka upp sig själv, som trollkarlen i sången. Det skedde av misstag, som ni nog förstår, men det har han ångrat i sjuhundra år.

2. Jag har suttit och hetsläst om Indien, dit vi kommit i Global historia nu. Just nu snurrar Company rule och Crown rule och seyposuppror i huvudet. Det händer konstiga saker i Indien (framförallt när britter råkar lägga sig i).

Det var allt. Nu ska jag inte sova, däremot ska jag fortsätta att läsa om Indien. Värdigt sätt att ta upp bloggandet igen efter en ganska så lång tystnad.

Åhhh, Himalayas rand! Har alltid haft en längtan dit. Tintin i Tibet har förstört mitt liv!

4 kommentarer:

  1. Ååh sara bloggar <3
    Jag tänkte på lennart hellsing idag, visst var han i olovslundskolan?

    SvaraRadera
  2. Ja, det var han! Han gick där som liten och kom för att prata för oss. Minns du att vi förberedde oss i månader?

    SvaraRadera
  3. alltså himalaya = bäst. så coolt. men världens sorgligaste låt :'( och tintin i tibet, också rätt sorglig :'(

    SvaraRadera
  4. Ja, men tintin i tibet, så jävla bra! Herges vita album. Dessutom med bästa drömsekvensen! Fan vad kul vi hade åt den när vi var små, johanna.

    SvaraRadera