torsdag 28 april 2011

Påsklov

Vi kommer inte alltid överens, Stockholm och jag. Ofta är hon en riktig bitch och skolboksexemplet på dålig kompis, men i påskhelgen var hon så snäll, så snäll, hon välkomnade mig med sitt soligaste leende och sedan var vi de bästa vänner från onsdagen till måndagen.

Jag har druckit öl på tre ställen (varav två var uteserveringar) med Elsa, gått på en konsert med Gabbi, Elsa, Ylva, Frida och Ärtan (fick äntligen träffa den mannen!), ätit glass på mitt gamla jobb med Isa, haft en påskmiddag med släkten hos mormor och morfar, gått på en fest hos Isa och Rosanna i Mizziz, haft filmkväll med Gabbi och Johanna (Blades of glory alltså<3), gått på en långpromenad längs Strömkajen, Nybroviken och Djurgården och åkt båt med Tove (som svimmade av värmen i Rosendals trädgård! Spänning!!!). Dessutom har jag hunnit med en hel del kvalitetstid (alltså slö-tv-tittande) med systern. Det enda jag inte har hunnit med är att plugga. Någonting. Alls. Äääääsch, det löser sig alltid!

När jag och Tovis promenerade. "Att turistposera i sin hemstad" kallar jag bilden. Fotograf: Tove


Alltså, det här är enda bilden jag hittar på någon annan än mig själv. Glömde kameran i Uppsala, och stjäl helt oblygt Toves bilder från facebook. Tove & jag på väg till Slussen på djurgårdsfärjan!

2 kommentarer:

  1. det var en fin helg! vi får ses snart och kolla på tretti rock, du!

    SvaraRadera
  2. Gud vad fint ni har det! nu vill jag ju också lite till stockholm och njuta av det fina vädret.

    SvaraRadera