tisdag 19 april 2011

Spelar det nån roll? Nej kanske ingen. Kanske allt egentligen.

Jag tänkte sjunga nåt för dig igen
och när jag blir för full för att sjunga
kan vi promenera hem
i gbg-regn
Jag flyger högt och det
känns som jag faller igenom igen
Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din



Å Håkan! Ingen kan som han vara så svårmodig och naiv, ingen kan sjunga om den olyckliga kärleken, de svikande vännerna och de bästa vännerna som han, och fastän För sent för Edelweiss kom ut när jag var 18 år blir jag så himla berörd av den skivan. Utom Kär i en ängel. Den är tråkig, och jag tror att många andra som älskar Håkan ogillar den låten. Kanske är det som med Martin Kellerman. Han sa sitt sommarprogram för tre år sedan (fyra snart, å herregud) att han kände sig som en av pavlovs hundar, ständigt betingad att må dåligt. Han blir hyllad och älskad av fansen när Rocky är dumpad, olycklig och super, och anses tråkig när Rocky mår bra. Jag undrar om det är samma med Håkan. Jag tror det. Samtidigt tror jag att Håkan har tagit för mycket skit i sina dagar för att bry dig, när folk gnäller skriver han en sån här låt och bara: fuck you!

3 kommentarer:

  1. men... den handlar ju om mig ju!!

    SvaraRadera
  2. Ååååh Håkan! Mitt hjärtas längtan! Och jag gillar inte heller Kär i en ängel, men å andra sidan gick den ju faktiskt på radion en hel del, så den borde vara omtyckt av en del iaf. :)

    SvaraRadera
  3. Natta: "Inte skyldig nån nåt"? Du har börjat ta till dig Håkan, jaa!
    Rebecka: Ja, kanske det, jag grundar det mest på den högst ovetenskapliga grunden "jag och de flesta av mina vänner tycker så" ;)

    SvaraRadera