söndag 20 mars 2011

Om jag kunde gömma mig under vingen på gråsparven när hon sjunger

Jahapp.

I tvättstugan ett hus bort har jag en stortvätt på gång, bredvid mig ligger en bok om nordens historia som borde läsas, men här sitter jag och startar min fjärde (femte?) blogg. Under namnet gråsparven. Min gamla mailadress är ju grasparven_89, och jag har alltid viftat bort namnet med att jag ju var 13 när jag skaffade den. Men nu sitter jag alltså här, över tjugo, och väljer samma namn. Då får jag väl ta och stå för det också.

Namnhistorian är egentligen ganska krånglig. Jag hade registrerat saraanneelisabet på både blogg.se och blogspot.com (och jag vill inte fortsätta på dem eftersom jag tycker att de är fina tidsdokument och jag vill behålla dem som de är, trots att de är minst sagt dåliga), sarulf hette min allra äldsta blogg på blogg.se (som jag tagit bort) och det visade sig att jag även nån gång långt bak i forntiden registrerat sarulf på blogspot.com också (utan att blogga där). Så jag raderade den för att kunna registrera om den under rätt mailadress, men så funkade det såklart inte. När jag tagit bort den gick namnet inte att använda igen. Och så tänkte jag att jag inte har nån fantasi, och jag brukar ju alltid heta antingen saraanneelisabeth eller sarulf, och jag orkar inte komma på nåt annat. Så då fick det bli den lilla gråsparven. Igen. Hej gamla Sara!

Foto av Steve Dahlfors. Fin fågel!

Gråsparvar har faktiskt trots allt varit min favoritfågel sedan jag var 5 år och började på sexårs, avdelningen Sparvarna.

3 kommentarer:

  1. Berlinbloggen var ju bäst! och hör sen! hela väskfamiljen håller med mig faktiskt. (och bajsvårtorna, VARFÖR?!!?)

    SvaraRadera
  2. Å, ja, när jag tänker efter så var den faktiskt väldigt bra. Och mailet till krille-bo! Men den var bara bra när du var med i inläggen haha.

    SvaraRadera
  3. haha åh jag saknar dig!

    SvaraRadera