torsdag 31 mars 2011

Om du inte orkar läsa ett långt inlägg om min frisyr behöver du inte läsa från och med nu

Jag var ju hos frisören i fredags som sagt. Med ett... ganska så tråkigt resultat. Kolla bilden jag tog nyss:

Drack sista slurken flädersaft också, som stått på min hylla sen i vintras. Det kändes som en sån dag.

I alla fall. Innan jag gick till frisören var jag ändå ganska nöjd, men hon ville klippa upp mitt hår och så började hon säga att mitt hår var för torrt och låta arg så jag vågade inte riktigt säga emot (frisörstory of my life). Men just nu känns håret så himla gammalt, jag har liksom sett ut såhär så många gånger förr, det känns tråkigt, fel längd och dessutom känns det som en liten hint av hockeyfrilla. Så jag plockade fram alla kreativa talanger jag kunde uppbåda, ifrån nån liten vrå längst inne i mitt inre, och ritade en liten bild så att man ska förstå vad jag menar:

Ah, mästerligt!

...så nu börjar jag fundera på att kanske ta till stora saxen och kapa allt. Eller nästan allt. (Om inte annat blir det ju så himla mycket bekvämare att tvätta håret då). Så här såg jag ut första gången jag klippte kort hår, när jag var 16:

Lägg märke till den logiska luckan: Jag trycker ner de där grejerna som hemtelefoner har och pratar alltså inte i telefon. Aha! Fotograf: Lina!!! (Saknar den telefonen förresten, men inte ringsignalen.)


Och såhär såg jag ut för typ exakt ett år sedan, när Gabbsan, Ellinor och jag gick till KGB och drack rysk öl:

Ehm, både jag och Ellinor var ju ganska suddiga här, men man ser frisyren bra!

Hur ska jag ha mitt hår!? Snälla Gud/KP hjelp!

6 kommentarer:

  1. Ååh KP bästa tidningen :p
    Vi kan ju diskutera saken om ditt hår när du kommer hiiiit :D

    SvaraRadera
  2. Du var ju jättefin i kort hår! Men jag gillar ditt långa också. Varsegod för att jag hjälper dig så bra ;)

    SvaraRadera
  3. Du var skitsnygg i båda frisyrerna du visade på bilderna. Kan inte bestämma vilken som var snyggast. Du är jättefin i kort. I och för sig är ditt hår allltid fint. :)Känner mig typ lika hjälpsam som Nattis. :P

    SvaraRadera
  4. jättefint på sista bilden, tycker jag i alla fall!
    fint på alla bilderna, såklart, men definitivt sista, om jag får välja.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du passar superbra i sådär kort (två nedre bilderna), om du vill ha långt vet jag en grej som gör ditt (iaf mitt, alltså ditt) hår lent som smör. Men kort, så himla skönt, är själv bra sugen på o snagga för det är ett sånt jävla meck!!

    SvaraRadera
  6. Alla: tack tack, jag är lika förvirrad som ni :D

    sofia: coolt, vad är det för en kur? Funkar den med balsammetoden?

    SvaraRadera