måndag 28 mars 2011

Spara och slösa

Fantastiska Lina Neidestam har gjort en Spara och Slösa-parafras, med Zelda i rollen som Slösa (såklart). Det hela är jätteroligt, som vanligt.


Linas blogg: http://linakanritafint.blogspot.com/

Jag minns Lyckoslanten väldigt tydligt. Jag var typ den enda som tyckte att den var rolig eftersom de alltid hade olika artiklar om historia. Minns speciellt en om Karl XI och slaget som gjorde Skåne svenskt för all (?) framtid. (Jag vill minnas att jag gillade Spara och Slösa också, mest för att det var, ungefär, serier, och såna var ju per definition roliga).

Det är kul att tänka sig att jag inte ändras någonting på över tio år. 1999: jag sitter i soffan i vardagsrummet på Thaliavägen och läser Spara och Slösa och artiklar om skånska kriget. 2011: jag sitter i studentrummet på Rackarberget och läser Spara och Slösa-parodier och böcker om skånska kriget.

3 kommentarer:

  1. jag uppskattade också lyckoslanten!! insåg häromdagen att ingen annan gjorde det. vad är grejen med oss två? historian och serierna<3

    dessutom avskräcktes jag nog alrig av att det var tråkigt, vaddå liksom, får man en tidning ska man läsa den! och lära sig vad hausse och baisse är!

    SvaraRadera
  2. Nu vill ju jag kommentera här, och skriva nåt smart. Men jag får prestationsångest. Vill visa att jag läser liksom. Men eeehh... fint inlägg, jag håller med

    SvaraRadera
  3. Johanna: Haha, lyckoslanten alltså <3
    Kristin: Det räcker med din (dator)närvaro!

    SvaraRadera